
برند آزادی سالهاست که در زمینه تولید لوازم یدکی موتور سیکلت در حال فعالیت میباشد. امروزه برنذ آزادی توانسته بخش عمده ای از بازار لوام یدکی موتور سیکلت ایران را از آن خود نماید.
تولید لوازم با کیفیت با بهترین جنس و متریال از ویژگی های لوازم یدکی موتور سیکلت آزادی میباشد.
اینک آرت موتور با تولید پدال ترمز عقب هندا 125 CDI CG – آزادی باز هم محصول بی نظیر خود را به بازار لوازم یدکی موتور سیکلت عرضه نمود.
داشتن جنس خوب و نشکن بودن از مهمترین ویژگی پدال ترمز عقب هندا 125 CDI CG – آزادی میباشد که این محصول را از رقبا متمایز میسازد.
دوام و استقامت بالای پدال ترمز عقب هندا 125 CDI CG – آزادی به نحوی است که با سخت ترین فشار ها هنگام ترمز های ناگهانی محال است که خم شود و آسیب ببیند.
این محصول بی نظیر را هم اکنون میتوانید از فروشگاه بزرگ لوازم یدکی موتور سیکلت نوند تهیه نمائید.

کمک فنر یک سیستم ارتجاعی از قسمت تعلیق موتور سیکلت است که وظیفه آن کنترل ضربات ناشی از فراز و نشیب های سطح جاده هنگام رانندگی میباشد. به طور خلاصه کمک فنر نمیگذارد که سطح نا صاف جاده ها به آرگونومی بدن موتور سوار آسیب برساند. بعضی از کمک فنر ها مانند کمک فنر موتور تریل باید ارتجاع بیشتری داشته باشند زیرا این نوع موتور سیکلت در سطوح کوهستانی که فراز و نشیب های سخت تری دارد رفت و آمد میکنند. کمک فنر موتور تریل یکی از نرم ترین کمک فنر هاست.
کمک فنر موتور سیکلت در دو نوع تولید و به بازار عرضه میگردند. کمک فنر نیتروژنی یا گازی و کمک فنر روغنی.
در کمک فنر نیتروژنی، گاز نیتروژن در کمک فنر ها کارگذاشته شده که باعث میشود کمک فنر موتور سیکلت روانتر و نرمتر کار کند. در کمک فنر نیتروژنی در صورتی که بدلیل نقص کمک فنر موتور سیکلت، گاز نیتروژن تخلیه شود، باعث خرابی آن میشود و روغن آن به اصطلاح فوم میشود.
در کمک فنر روغنی موتور سیکلت، کمک فنر با روغن هیدرولیک کار میکند (تقریبا همانند سیستم فرمان خودرو های فرمان هیدرولیک).
در بعضی موارد کمک فنر ها به دو دسته کلی تقسیم میشوند، کمک فنر نرم و کمک فنر سخت.
در کشور ما با توجه به غیر استاندارد بودن جاده ها بیشتر از کمک فنر سخت استفاده میشود. زیرا کمک فن سخت در جاده های پر فراز و نشیب کارایی بهتری دارد. کمک فنر نرم ضربات کمتری را به بدنه موتور سیکلت وارد میکند اما در جاده های کشور ما کاربرد چندانی ندارد.
کمک فنر راپیدو یکی از کمک فنر های استاندارد و با کیفیت موتور سیکلت میباشد. کمک فنر راپیدو از سیستم ارتجاع بسیار قوی استفاد میکند که حتی سخت ترین ضربه های سطح جاده را نیز میتواند تحمل کند. کمک فنر راپیدو را در فروشگاه های بسیار زیادی مشاهده میکنید.
دلیل آن هم این است که تعمیر کاران موتور سیکلت، کمک فنر راپیدو را برای هر موتور سیکلتی پیشنهاد میدهند. کمک فنر راپیدو از متریال درجه یک ساخته شده و در نوع گازی( نیتروژنی) نیز محفظه غیر قابل نفوذ آن بسیار کار آمد است. کمک موتور راپیدو تا سالها بدن نیاز به هواگیری کار میکند. کمک عقب راپیدو و کمک جلو راپیدو را میتوانید از فروشگاه بایکرشاپ سفارش دهید.
برای خرید انواع کمک فنر موتور سیکلت کلیک کنید

دیسک ترمز موتور سیکلت یک صفحه فلزی مدور میباشد که روی چرخ نصب شده و قسمتی از سیستم ترمز موتور سیکلت میباشد. اما دیسک ترمز موتور سیکلت چه نقشی را در سیستم ترمز موتور سیکلت ایفا میکند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با ساختار دیسک ترمز موتور سیکلت آشنا شوید؛

دیسک ترمز موتور سیکلت، توسط پیچ های فولادی به توپی موتور سیکلت متصل میشود. در هنگام ترمز گرفتن، لنت موتور سیکلت توسط پمپ های روغن ترمز یا اهرم ها به طرفین دیسک میچسبد و با ایجاد استحکاک، مانع از چرخش دیسک شده و بنابراین چرخ موتور سیکلت را از حرکت باز میدارد.
به طور کلی سه نوع دیسک ترمز برای موتور سیکلت ها وجود دارد:
در تصویر زیر این سه نوع دیسک ترمز را میبینید(البته نمونه های فوق دیسک ترمز خودرو میباشند):

دیسک ترمز سوراخدار از تعدادی سوراخ تشکیل شده که وظیفه سوراخ ها، خارج کردن گاز و حرارت ناشی از ساییدگی لنت ها و همچنین خارج کردن آب ناشی از باران و یا شستشو و … میباشد. این دیسک ها معمولا در موتور سیکلت های شهری که نیاز به ترمز گرفتن سخت ندارند استفاده میشود. دلیل آن هم این است که وجود سوراخ باعث ضعیف بودن قطعه میشود و ممکن است باعث شکستگی و ترک برداشتن دیسک شود.
دیسک ترمز شیار دار از تعدادی شیار روی دیسک تشکیل شده که وظیفه شیار ها خارج کردن گاز و آب از سزح دیسک میباشد. دیسک شیار دار در بین رانندگان پیست ها و موتور سواران مسایقه ای محبوبیت بیشتری دارد زیرا در این حالت فشار بیشتری بر دیسکها وارد میشود و دیسک باید مقاومت کافی را داشته باشد
دیسک ترمز ترکیبی نیز کار هر دو دیسک را انجام میدهد و مابین آن دو قرار میگیرد.
اگر بدنبال خرید دیسک ترمز موتور سیکلت باکیفیت و ارزان میگردید، بایکرشاپ مجموعه ای از دیسک ها از برند های معروف تهیه کرده است که میتوانید خریداری نمائید.

آفتامات یا رله (Relay) یک قطعه الکترونیکی میباشد که در بسیاری از وسایل الکترونیکی وجود دارد.
رله ها دو وظیفه کلی دارند. اولین و مهم ترین وظیفه آفتامات رگوله یا متوازن کردن جریان برق میباشد. همانظور که میدانید ولتاژ برق مستقیم به طور پیوسته بالا و پایین و کم و زیاد میشود. آفتامات ها وظیفه دارند جریان نامنظم برق را بگیرند و یک جریان متناوب و منظم خروجی دهند.
وظیفه دوم آفتامات ها قطع و وصل کردن خودکار جریان میباشد که اصطلاحا در این حالت به آنها اتومات گفته میشود.
(برای آشنایی بیشتر با برق موتور سیکلت اینجا کلیک کنید.)
همانطور که گفتیم مهمترین وظیفه آفتامات، کنترل جریان و منظم کردن آن است. حال آنکه این جریان ممکن است در دامنه های بالا هم نوسان داشته باشد. بنابراین آفتامات ماکسیمم جریان منظم را تولید خواهد کرد و در نتیجه وسیله ای که از آفتامات برق میگیرد با قدرت بیشتری کار میکند.
بوق موتور سیکلت هم یکی از قطعاتیست که جریان الکتریکی روی آن اثر زیادی میگذارد و اگر جریان ورودی از آن منظم نباشد با صدای بیشتر و کمتر کار میکند و صدای خوشایندی را تولید نمیکند.
با نصب آفتامات بوق موتور سیکلت میتوان صدای بوق را تقویت و همچنین زیباتر و متناوب نمود. آفتامات بوق موتور سیکلت باید از آلیاژ قدرتمند و با کیفیت ساخته شده باشد تا بتواند بهترین جریان را به بوق موتور سیکلت بدهد.
برای حرید انواع آفتامات بوق موتورسیکلت اینجا کلیک کنید.