
پره موتور سیکلت میله های فلزی هستند که از طرف خمیده آن به توپی موتور سیکلت و از طرف دیگر (پیچی) به طوقه موتور سیکلت متصل میشوند و وظیفه انتقال نیروی محرکه چرخ ها و ثابت نگهداشتن آنها در محیط چرخشی توپی میباشد.
پره موتور سیکلت معمولا از جنس فولاد و بسیار محکم ساخته میشود و روی آن آبکاری شده تا علاوه بر زیبایی به راحتی پوسیده نشود.
پره موتور سیکلت باید به راحتی پاره و شکسته نشود. پره ها در جهات مختلف نصب میشوند و وظیفه جلوگیری از تاب و قوس برداشتن طوقه را بر عهده دارند. در حقیقه اگر پره ها نباشند، طوقه خم شده و علنا موتور سیکلت غیر قابل استفاده میباشد. در چرخ های جدیدتر دیگر از پره و یا اصطلاحا اسپک استفاده نمیشود و طوقه و توپی به صورت چسبیده و سر هم ارائه میشوند. مزیت این روش نسبت به پره موتور سیکلت این است که دیگر دردسر خم شدگی و یا پارگی و تاب برداشتن چرخ موتور سیکلت را نخواهید داشت.
شرکت راپیدو این بار هم یکی از قطعات با دوام و درجه یک خود را معرفی کرده. پره ۱۷*۳۰۰ راپیدو تمام ویژگی های یک پره خوب و درجه یک را داراست. پره های راپیدو با استاندارد چرخ های موتور سیکلت طراحی شده و به راحتی خم و شکسته نمیشود.

سیم ترمز موتور سیکلت یک سیم بلند میباشد که درون روکش مخصوص جاسازی شده و از قلوگی ترمز تا سیستم ترمز جلو موتور سیکلت کشیده شده است.
سیم ترمز موتور سیکلت به دو دلیل از رشته سیم ها بافته شده است.
در یک سر سیم ترمز که به قلوه وصل میشود یک زائده چکش مانند به صورت پرس شده متصل شده است که باعث میشود سیم ترمز به قلوگی گیر کند و در سر دیگر یک زائده کوچک دیگر وجود دارد که عمل اتصال به دستگیره موجود روی ترمز جلو را انجام میدهد.
برای خرید انواع سیم ترمز موتور سیکلت کلیک کنید

سیم کلاچ موتور سیکلت یک سیم بلند میباشد که درون روکش مخصوص جاسازی شده و از قلوگی کلاچ تا صفحه کلاچ موتور سیکلت کشیده شده است.
سیم کلاچ موتور سیکلت به دو دلیل از رشته سیم ها بافته شده است.
در یک سر سیم کلاچ که به قلوهه وصل میشود یک زائده چکش مانند به صورت پرس شده متصل شده است که باعث میشود سیم کلاچ به قلوگی گیر کند و در سر دیگر یک زائده کوچک دیگر وجود دارد که عمل اتصال به صفحه کلاچ را انجام میدهد.
برای خرید انواع سیم کلاچ موتور سیکلت کلیک کنید

تیوب موتور سیکلت یکی از مهم ترین قسمت های چرخ موتور سیکلت است که درون لاستیک موتور سیکلت جا میگرید و با باد شدن، باعث میشود که لاستیک بتواند حجم موتور سیکلت را تحمل کرده و با چرخیدن موتور سیکلت را به حرکت در آورد.تیوب موتور سیکلت از ترکیبی از “لاستیک ارتقا یافته شیمیایی+ لاستیک مصنوعی+ دوده + مواد شیمیایی آنتی اکسیدان + کاتالیزور +مواد عمل آوری +لاستیک خالص طبیعی” ساخته میشود.در ساخت تیوب موتور سیکلت (تایر های داخلی) از هیچ ترکیبات بازیافتی استفاده نمیشود. تیوب ها معمولا در اندازه های مختلف ساخته میشوند. زیرا اندازه چرخ هر موتور سیکلت با موتور سیکلت دیگر متفاوت است.
تیوب موتور سیکلت باید استحکام و ضخامت کافی را داشته باشد تا به راحتی پاره و سوراخ نشود.
ایران یاسا در حال حاضر بزرگترین و باکیفیت ترین سازنده تایر و تیوب موتور سیکلت در ایران این بار محصول بینظیر خود را برای موتور سیکلت به بازار عرضه نموده است.
تیوب موتور سیکلت هندا ۳۰۰ *۱۷ ایران یاسا از ترکیبات عالی و شیمیایی با کیفیت ساخته شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر پنچری و سوراخ شدن دارد.
تیوب موتور سیکلت هندا ایران یاسا ۱۷*۳۰۰ به نحوی طراحی شده که به راحتی و کاملا استاندارد درون چرخ های موتور سیکلت شما جای بگیرد. این تیوب ضخامت خوبی دارد و به راحتی پنچر نمیشود.
ایران یاسا همواره یکی از بهترین تولید کننده های تیوب موتور سیکلت بوده و توانسته بخش عظیمی از بازار لوازم یدکی موتور سیکلت در ایران را از آن خود کند.

بوق یک وسیله تولید صداست که براع اعلام حضور و یا رسیدن وسیله نقلیه مورد استفاده قرار میگیرد. بوق ها عمدتا به سه دسته کلی تقسیم میشوند:
بوق الکتریکی
بوق بادی
بوق مکانیکی
در وسایل نقلیه ای که نیاز به صدای بوق بالاتری است، از بوق بادی استفاده میشود و در وسایلی که از برق استفاده نمیکنند از بوق مکانیکی استفاده میگردد.
اما در اکثر وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت از بوق الکتریکی یا برقی استفاده میگردد.
بوق موتور سیکلت وسیله ای کاربردی برای اعلام حضور موتور سیکلت در جاده و هشدار دادن به افراد و سایر وسایل نقلیه میباشد. در صورتی که بوق نباشد، مشکلات عدیده ای همانند تصادفات رانندگی و صدمات بسیاری بوجود خواهد آمد.
در نگهداری از بوق موتور سیکلت چند نکته ضروری است: