کلاه ایمنی موتور سیکلت وسیله ای جهت افزایش ایمنی موتور سواران میباشد که وظیفه آن محافظت از سر موتورسوار در برابر ضربه های احتمالی ناشی از تصادف میباشد.
کلاه ایمنی موتور سیکلت در سه نوع فک دار و بدون فک و فک متحرک تولید میشود. کلاه ایمنی فک دار دارای فک ثابت میباشد که مزیت آن محافظت از فک موتور سیکلت در هنگام تصادفات رانندگی میباشد. مزیت کلاه ایمنی بدون فک در درجه اول راحتی پوشیدن آن و همچنین سبک بودن آن میباشد. جدیدا نیز یک نوع از کلاه ایمنی تلفیقی از کلاه ایمنی فک دار و بدون فک ساخته شده که دارای فک متحرک میباشد و مزایای بهتری نسبت به دو نوع قدیمی دارد.
سر مهمترین و حساسترین عضو بدن انسان میباشد که در صورت ضربه خوردن میتواند عوارض جبران ناپذیری به انسان وارد کند. همچنین در صورتی که ضربه ناشی از تصادف کمی سنگین باشد در بیشتر موارد موجب ضربه مغزی و در نهایت مرگ موتور سوار میشود. حتی اگر کلاه ایمنی استاندارد استفاده نشود و به پوشیدن یک کلاه معمولی و غیر استاندارد اکتفا شود، این نوع کلاه ها نمیتواند ضربات محکمتر را تحمل کند و در نهایت پوشیدن و نپوشیدن آن یکسان میباشد.
از دیگر مزایای پوشیدن کلاه ایمنی برای موتور سواران در فصل سرما، جلوگیری از رسیدن سرما به پیشانیست که از بیماری های مانند سینوزیت جلوگیری میکند و همچنین در فصل گرما، کلاه ایمنی موتور سیکلت از رسیدن گرمای زیاد به سر شما محافظت میکند و همچنین از رسیدن اشعه های مضر نور خورشید (که موجب ریزش موهایتان میشود)، به موهای شما محافظت میکند.
برند استاندارد یکی از بهترین برند های تولید کننده لوازم یدکی موتورسیکلت میباشد که تولید کننده انواع قطعات و لوازم موتور سیکلت میباشد.
کلاه ایمنی استاندارد، با طرح بندی و رنگ های جذاب، دارای ویژگی های منحصر به فردیست که هر موتور سواری را مجذوب میکند که یکی از این کلاه ها را داشته باشد. در زیر برخی از ویژگی های کلاه ایمنی فک متحرک استاندارد را بیان میکنیم:
زیبایی منحصر به فرد:
کلاه ایمنی فک متحرک استاندارد طراحی بسیار زیبایی دارد که در طرح های مختلف ارائه میشود. وجود رنگ بندی زیبای مات و براق، استفاده از لوگو های خیره کننده، و ظرافت طراحی قسمت های مختلف باعث منحصر بفرد بودن این برند معرف شده است.
امکانات فوق العاده:
1- فک متحرک: وجود فک متحرک باعث شده که پوشیدن کلاه ایمنی استاندارد به راحتی انجام پذیرد.
2- وجود عینک سرخود: یک لایه دودی جدا ، علاه بر حفاظ شفاف جلویی تعبیه شده که نقش عینک را بازی کرده و دید شما را در روزهای آفتابی بهتر میکند.
3- دریچه های تهویه: وجود تعداد زیادی دریچه تهویه در این کلاه باعث شده که هوا بخوبی درون کلاه به گردش درآید و علاه بر راحتی تنفس موتور سوار، از گرمای بیش از حد داخل کلاه جلوگیری شود.
4- لایه بندی استاندارد: داخل کلاه از چند لایه مختلف از فوم و لایه های نرم ضربه گیر تشکیل شده که از خستگی زیاد پوشیدن کلاه در مدت زمان طولانی جلوگیری میکند.
5- استحکام بسیار زیاد: حتی محکم ترین ضربات هم نمیتوانند باعث شکستگی و از بین رفتن کلاه شوند. استفاده از متریال مرغوب و درجه یک در این کلاه باعث شده که ایمنی سر موتور سوار در ضربات ناشی از تصادف با اطمینان بالایی تامین شود.

الوپیک چیست؟
الوپیک یک سیستم آنلاین پیک موتوری است که چند سالیست فعالیت خود را در ایران شروع کرده. الوپیک یا همان پیک موتوری آنلاین جهت حمل مرسوله و یا جابجایی افراد با استفاده از موتور سیکلت بوجود آمده. موتور سواران الوپیک را سفیران الوپیکمیگویند.
الوپیک دو نسخه اپلیکیشن رائه داده که یک نسخه از آن برای مشتریان نصب میشود که با استفاده از آن میتوان سفارش حمل بار خود را ثبت کرد و یک نسخه مخصوص سفیران الوپیک طراحی شده که سفارشات را از طریق این اپلیکیشن میگیرند.
همانطور که میدانید موتور سیکلت نیز همانند سایر وسائط نقلیه نیاز به نگهداری و تعمیرات دارد. گاهی نیاز است که بعضی از لوازم مصرفی موتور سیکلت تعویض شود (همانند لنت و روغن و صفحه کلاچ) و گاهی هم نیاز است که قطعه ای از موتور سیکلت که خراب شده عوض شود.
بایکرشاپ یک فروشگاه فیزیکی-مجازی است که طرف قرار داد الوپیک به جهت تامین قطعات و همچنین تعمیرات موتور سیکلت سفیران الوپیک میباشد. سفیران الوپیک میتوانند اپلیکیشن بایکرشاپ را نصب نمایند و براحتی قطعات مورد نیاز خود را خریداری نمایند. یا اینکه حضورا به فروشگاه-تعمیرگاه بایکرشاپ مراجعه کرده و موتور سیکلت خود را با تخفیف های ویژه ای که بموجب قرار داد با شرکت الوپیک برای آنها در نظر گرفته شده است سرویس نمایند.
بایکرشاپ هر هفته تخفیف های ویژه ای برای سفیران الوپیک در نظر گرفته که سفیران محترم میتوانند با عضویت در کانال تلگرام الوپیک آنها را مشاهده کنند.
سفیران محترم الوپیک میتوانند با همه روزه (غیر از روزهای تعطیل) به فروشگاه بایکرشاپ مراجعه کرده و از خدمات بایکرشاپ بهره مند شوند. برای مراجعه به بایکرشاپ کافیست کلمه بایکرشاپ را در گوگل مپ و یا اپلیکیشن ویز سرچ کنید تا آدرس دقیق بایکرشاپ را دریافت نمایید.
آدرس فروشگاه الوپیک: خیابان مولوی-بین ولیعصر و وحدت اسلامی-روبروی درمانگاه ثلاث- پلاک 980
وبسایت بایکرشاپ: bikershop.ir
لینک دانلود اپلیکیشن بایکرشاپ: bikershop.ir/biker.apk
کانال تلگرام بایکرشاپ: t.me/aloshop

در حال حاضر، بهترین و با کیفیت ترین برند تولید کننده باک موتور سیکلت در ایران شرکت تیزرو میباشد.
باک موتور سیکلت تیزرو از ورقهای فوق کششی ST14 و با ضخامت 0.8 میلی متر ساخته شده اند. تمامی اجزای تشکیل دهنده باک تیزرو از قبیل گوشواره ها، بست و آرم، شیر بنزین براکت و بست زیر براکت از ورق و مواد اولیه کاملا استاندارد تایید شده توسط ژاپن ساخته شده اند.
ابعاد باک و قالب آن کاملا استاندارد میباشد و طبق نقشه هوندای ژاپن ساخته شده. در مراحل تولید باک های تیزرو، شستشو، چربی گیری و فسفاته شدن با دستگاه های تمام اتوماتیک انجام میشود. رنگی که روی باک زده میشود نیز رنگ پودری الکترواستاتیک میباشد که در برابر زنگ زدگی و خوردگیبسیار مقاوم میباشد.
باک های تیزرو دارای دو لایه کیلر کوره ای میباشد که در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش و بنزین کاملا مقاوم و ایستا میباشد. برچسب های نصب شده بر روی باک تیزرو از مواد pvc مرغوب تهیه شده و چاپ آن نیز دارای لایه محافظ uv میباشد. باک تیزرو دارای بسته بندی های بسیار مقاوم میباشد که در صورت حمل به سراسر کشور کوچکترین آسیبی نمیبیند.
جهت خرید باک موتور سیکلت تیزرو میتوانید به لیست محصولات فروشگاه مرکزی تیزرو مراجعه نمایید.

زین موتور سیکلت عبارت است از نشیمنگاه موتور سوار. زین قطعه ای متشکل از ابر ضخیم، فلز و معمولا روکش پلاستیکی یا چرمی میباشد که جهت سوار شدن موتور سوار و نشستن برای رانندگی موتور سیکلت بکار میرود. زین موتور سیکلت معمولا توانایی حمل وزن تا 100 کیلوگرم را دارد اما بعضی از شرکت های تولید زین موتور سیکلت مانند تیزرو با بکار گیری متریال درجه 1 در تولید زین موتور سیکلت، محصولی را تولید کرده اند که بدون تغییر شکل و از دست رفتن شکل اولیه و پاره شدن، توانایی حمل وزن بسیار زیادی را دارد. زین موتور 125 تیزرو از کیفیت بی نظیری برخوردار میباشد. در کلیپ زیر میبینید که چگونه زین موتور 125 تیزرو تحمل وزن خودروی 206 را دارد:
زین موتور 125 تیزرو از روکش ضخیم و ضد پارگی و متریال فوق العاده با کیفیتی تشکیل شده است. فلز بکار رفته در زین موتور 125 بسیار بادوام و ضد شکستگی میباشد. زین موتور 125 تیزرو بسیار نرم و انعطاف پذیر است و مانع از خستگی موتور سوار در فواصل طولانی میشود. زین موتور 125 تیزرو دارای طراحی استاندارد است که متناسب با ارگونومی بدن انسان طراحی شده است و مانع از رسیدن ضریه به کمر و ستون فقرات راننده میشود. زین موتور 125 تیزرو در سه کلاس A و کلاس B و کلاس C تشکیل شده که Class a آن، بهترین و با کیفیت ترین نوع زین موتور 125 تیزرو میباشد. در زیر مشخصات زین موتور 125 تیزرو را در سه کلاس مختلف میبینید:
| کلاس | نوع ورق | ضخامت ابر | جنس چفت و بست | ضمانت |
| کلاس A | 0.9 دوبل 1.25 | 750 گرم | استیل | دو سال |
| کلاس B | 0.7 دوبل 0.7 | 550 گرم | استیل | یک سال |
| کلاس C | 0.7 | 450 گرم | گالوانیزه | سه ماه |
جهت خرید زین موتور سیکلت خود لطفا به فروشگاه مرکزی تیزرو مراجعه نمایید

باک موتور سیکلت مخزنی فلزی با ظرفیتی محدود جهت نگهداری و ذخیره سوخت موتور سیکلت میباشد که وظیفه اش تامین سوخت انجین موتور است. باک موتور سیکلت بسته به نوع موتور سیکلت با ظرفیت های 10 لیتری تا 30 لیتری متفاوت میباشد. جنس باک موتور سیکلت معمولا از ورق های فولادی میباشد.
در تولید باک موتور سیکلت ابتدا ورق های فولادی در قالب مشخصی برش خورده و سپس وارد دستگاه پرس میشوند، البته قبل از ورود به دستگاه پرس، ورقهای فولادین توسط تکنیسین تولید قدری خم شده تا زیر دستگاه پرس جا گرفته و شکل رویه باک را به خود بگیرد. پس از آنکه ورق های فولادی شکل رویه رابه خود گرفتند، قسمت های اضافی باک توسط دستگاه برش، بریده میشوند.
دستگاه برش از یک طیغه بسیار تیز تشکیل شده که دور تا دور باک را مطابق با الگوی آن میبرد. همزمان با تولید رویه ی باک، قسمت پالونی نیز ساخته میشود. برای شکل گیری پالونی باک، ورق های فولادی مانند مراحل شکل گیری رویه باک، زیر پرس 160 قرار گرفته و برای شکل گیری پالونی آماده میشود و سپس قسمت های اضافی توسط دستگاه برش، بریده میشود.
قبل از اینکه رویه و پالونی به هم متصل شوند باید یک سری تغییرات روی باک صورت پذیرد. مثلا خط وسطی که هنگام پرس بر روی رویه ی باک شکل گرفته باید توسط دستگاه کوبش و یا فرز زنی (پولیش) کاملا از بین برود. موجگیر، مارک و گوشواره نیز در این زمان بر روی باک سوار میشوند. حالا نوبت آن شده که رویه و پالونی باک به هم متصل شوند.
بعد از اتصال رویه و پالونی، باید توسط دستگاه باد، تست باک صورت گیرد تا در صورتی که نشتی و یا سوراخی وجود داشت توسط دستگاه مخصوص گرفته شود. در صورتی که باک از این مرحله با موفقیت عبور کرد باید در مرحله بعدی توسط دستگاه های مخصوص، سنگ زنی (سمباده کشی قسمت های تیز) و رنگ کاری شود.
در مرحله رنگ کاری، رنگ هخای سفارشی توسط دستگاه بر روی باک پاشیده شود و سپس در دمای 170 درجه سانتی گراد حرارت دریافت کرده و پخته میشود. در نهایت با چسباندن برچسب بر روی باک ها، آنها را به قسمت کلیر زنی میفرستند تا علاوه بر افزودن درخشندگی به باکها، ثبات رنگ باک را بوجود آورند و پس از بسته بندی، به قسمت مونتاژ فرستانده شده تا بر روی موتور سیکلت سوار شوند.
باک ها توسط قلاب هایی به نام گوشواره به صورت خشابی بر روی بدنه موتور سیکلت سوار میشود و توسط شیر بنزین، به کاربراتور متصل میشود. شیر بنزین یک شیر سه حالته میباشد که به منظور باز کردن مسیر سوخت، بستن مسیر سوخت و قرار گرفتن در حالت زاپاس استفاده میشود. با نصب زین بر روی بدنه که در قسمت پشت باک قرار میگیرد، باک در محل خود ثابت میشود.
جهت خرید باک موتور سیکلت خود لطفا به فروشگاه مرکزی تیزرو مراجعه نمایید